RAPORT DE ACTIVITATE
AL COMITETULUI EXECUTIV PE ANUL 2015
Stimati membrii ai asociatiei,
Prezentam astazi, in sedinta Adunarii
Generale, convocata in conformitate cu prevederile Legii nr.230/2007 privind
infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, bilantul
activitatii Comitetului Executiv si al Presedintelui asociatiei pentru anul
2015.
Dupa cum stiti, actualul Comitet
Executiv cat si Presedintele actual au fost desemnati sa conduca destinele
asociatiei in urma alegerii membrilor acestuia in sedinta Adunarii Generale Extraordinare
din 02.09.2014, pentru un mandat de 2 ani,
Prin hotarare, Comitetul Executiv a procedat la asigurarea activitatii
de cenzorat prin contractarea de servicii de cenzorat cu persoana fizica autorizata
d-na Tanasa Florentina expert contabil autorizat.
Prin decizii ale Comitetului Executiv
administrarea imobilului a fost atribuita in cursul anului 2015 catre
administrator autorizat d-na Sima Mariana.
Activitatea in cadrul Comitetului
Executiv
Un aspect deosebit de
important, pe care dorim sa il aducem la cunostinta membrilor asociatiei este
acela privind activitatea desfasurata de catre membrii Comitetului Executiv, in
executarea mandatului acestora. Pentru prima oara, probabil,
in cadrul asociatiei, de la infiintare si pana in prezent, o echipa de oameni
fara interese materiale sau personale si-au unit dorinta de a construi si de a
contribui la dezvoltarea condominiului, punand mai presus de interesele
personale interesul general al membrilor asociatiei. Astfel, respectand
prevederile legale in privinta competentelor si atributiilor conferite,
Comitetul Executiv a urmarit, ca prin actiunile acestuia, sa readuca in prim
plan drepturile dar si obligatiile membrilor ce formeaza asociatia noastra.
Membrii ai Comitetului Executiv au
depus eforturi si diligente personale pentru realizarea scopurilor si
solutionarea unor demersuri institutionale ale asociatiei, contribuind in mod
deosebit la realizarea masurilor hotarate de catre Adunarea Generala.
Raportandu-ne la responsabilitatile
legale ale unui comitet executiv din cadrul unei asociatii de proprietari,
membrii acestuia au conlucrat impreuna in cadrul unui numar de 24 sedinte de
lucru pe durata intregului mandat, indeplindu-si atributiile astfel:
·
au fost puse in practica hotararile adunarii generale si a fost
urmarita respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de
asociere al asociatiei de proprietari;
·
au fost emise, pana in prezent, un numar de 24 decizii scrise pentru
ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea
prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte
decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
·
au fost reglementate o serie de probleme ce tin de partile
proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii
comune, in conformitate cu actele normative in vigoare;
·
s-a urmarit desfasurarea activitatilor in cadrul asociatiei, in
vederea asigurarii confortului maxim al membrilor asociatiei.
Realizarile echipei ce formeaza
Comitetul Executiv
Principalul scop dupa care membrii
Comitetului Executiv s-au ghidat, a fost sa fie redate membrilor asociatiei
drepturile de care sunt indreptatiti prin lege si prin Statutul asociatiei si
sa fie duse la indeplinire hotararile Adunarii Generale in ceea ce priveste
modernizarea condominiul.
Raportat la
drepturile membrilor asociatiei, Comitetul Executiv a actionat astfel:
·
comunicarea permanenta cu membrii asociatiei privind cunoasterea
tuturor aspectelor ce tin de activitatea asociatiei, asigurand accesul, la
cerere, la orice document al asociatiei, cand acestea au fost solicitate.
·
pagina de internet a asociatiei este dovada elocventa ca toate
informatiile de interes general au fost permanent actualizate si comunicate.
·
urmare a hotatarii Adunarii Generale din anul 2014, prin decizie a
Comitetului Executiv a fost pusa in aplicare incepand cu luna octombrie 2014,
colectarea fondului de reparatii, suma colectata si cheltuita in situatii de
urgenta si chiar modernizare pentru fiecare scara distinct pentru problemele
ivite, bani s-au contabilizat conf. legii contabilitatii.
·
in vederea asigurarii spatiului necesar pentru informarea
membrilor asociatiei asupra tuturor aspectelor ce tin de intocmirea listelor de
plata au fost confectionate aviziere cu un spatiu generos prin intermediul
carora sunt comunicate listele de plata intr-un format generos si vizibil
precum si explicatii ale acestora care transparentizeaza total activitatea
financiara si modul in care asociatia calculeaza cotele de intretinere lunare.
·
au fost asigurate toate formularele utile membrilor asociatiei,
precum si depunerea la Primaria Municipiului Galati a documentatiei privind
acordarea ajutorului de incalzire pentru persoanele care indeplineau criteriile
de eligibilitate.
·
Au fost incheiate 12
contracte de mediere pentru debite la cheltuielile de intretinere cat si pentru
majorari, cu sumele recuperate fiind stinse treptat datoriile acumulate la
furnizorul APATERM (asociatia confruntandu-se
cu numeroase dosare de executari
silite).
Raportat
la planul de masuri aprobat in Adunarea Generala
In anul 2015 au fost initiate/
finalizate sau sunt in curs de finalizare o serie de masuri cu impact major,
rezultatul concretizandu-se intr-o serie de masuri realizate astfel:
·
a fost incheiat contract de prestari servicii cu expert contabil
autorizat pentru functia de cenzor al asociatiei care a efectuat trimestrial
rapoarte financiar contabile;
·
a fost realizata hidroizolatia terasei blocului, finalizandu-se astfel un proiect pe termen
lung al conducerii executive alese, proiectul era o urgenta deoarece majoritatea apartamentelor de la ultimul
nivel prezentau degradari, aduse in aceasta stare de lipsa de interventie de
la ultima lucrare efectuata in anul 2006.
·
in vederea modernizarii sistemului de iluminat al scarilor, au
fost montate si la scara 2 lampi cu senzor de miscare, scopul nostru fiind de a
diminua costurile de energia electrica si a conferi imobilului o imagine de
modernitate;
·
gratie contractelor de mediere incheiate intre asociatie si
proprietarii cu datorii la cheltuielile de intretinere cat si majorari, s-au
recuperate in cursul anului 33074 lei, conform rapoartelor financiar contabile
intocmite trimestrial si a fiselor de furnizor.
Realizarea de
venituri suplimentare pentru asociatie in scopul modernizarii spatiilor comune
ale imobilului.
Am actionat in corelatie cu planurile
pe termen mediu in curs de implementare, pentru identificarea unor surse
alternative de finantare a proiectelor noastre. Astfel in acest sens am
realizat sau sunt in derulare urmatoarele:
·
am realizat venituri din contractele de inchiriere a spatiilor
comune ale imobilului in cunatum de aproximativ 400 lei, bani ce au fost
folositi in functie de urgentele aparute, usurandu-se sarcina financiara a
membrilor asociatiei de sustinere a proiectelor de modernizare a imobilului.
Colaborarea cu administratorul imobilului
Dealungul vremii, administrarea imobilului a insemnat o problema
majora a asociatiei datorita unui grad defectuos de competenta profesionala,
creandu-se o stare generala de nemultumire si neincredere a membrilor privitor
la gestiunea financiara a asociatiei.
Aceasta neincredere s-a repercutat la inceputul mandatului si
asupra noastra, deseori primind reprosuri nefondate privind actiunile noastre,
actiuni care au avut la baza doar interesul general al membrilor nostri.
Astfel, prin angajarea d-nei Sima administrator imobile atestat cu
experienta si cu un CV cu experienta, am reusit sa tinem sub control toate
platile catre furnizori si nu numai.
Colaborarea cu cenzorul asociatiei
In ceea ce priveste colaborarea cu cenzorul asociatiei, este de
evidentiat aportul profesional al doamnei Tanasa Florentina expert contabil
autorizat, aceasta demonstrand o calitate greu de identificat la fostii cenzori
ai asociatiei, aceea de a contribui la dezvoltarea condominiului prin
activitati in sprijinul acesteia. Urmare a colaborarii intense cu dna Tanasa,
am fost in permanenta pusi in tema cu toate modificarile de acte normative in
legislatia fiscala, legislatia muncii si alte reglementari ce sunt in legatura
cu asociatiile de proprietari, iar prin participarea la majoritatea sedintelor
Comitetului Executiv, a garantat luarea unor decizii conforme cu reglementarile
legale in vigoare.
Din punct de vedere al verificarii corectitudinii si legalitatii
modului in care au fost intocmite listele lunare privind plata cotelor de
intretinere, rapoartele intocmite de catre cenzor au confirmat o activitate
intensa si eficienta, aceasta nesesizand nereguli in ceea ce priveste
repartizarea de costuri in cotele de intretinere.
Urmare a verificarilor gestiunii financiar contabile a asociatiei,
prin intermediul dnei Tanasa au fost efectuate corectiile necesare in
contabilitatea asociatiei, acolo unde a fost cazul, neexistand in prezent
probleme de natura financiar-contabila care sa denatureze soldurile contabile
ale asociatiei.
Activitatea doamnei Tanasa Florentina nu s-a limitat doar la
cenzoratul activitatii financiar contabile, aceasta fiind delegata de catre
asociatiei, cu intocmirea, semnarea si depunerea electronica a declaratiilor
fiscale catre ANAF, relationarea cu institutiile ce administreaza registrul
electronic al angajatilor REVISAL, intocmirea foilor de varsamant privind
impozitele si contributiile sociale ale asociatiei catre bugetul de stat si
bugetul asigurarilor sociale.
Colaborarea cu personalul asociatiei
In vederea asigurarii curateniei spatiilor comune si al
imprejurimilor imobilului, precum si asigurarea activitatii de degajare a
deseurilor menajere, Comitetul Executiv s-a aratat multumit de prestatia
menajerei asociatiei, doamna Patoi Draguta, aceasta executand cu
constiinciozitate indatoririle si sarcinile trasate de catre membrii ai
comitetului.
Chiar daca au existat pareri negative asupra activitatii sale sau
comportamentului acesteia in unele situatii, raportate la nevoile sau
solicitarile unor membrii ai asociatiei, consideram ca, au fost indeplinite
criteriile minime de performanta care sa ii permita colaborarea in continuare.
Prin grija comitetutui , acesteia i-au fost asigurate materialele
necesare desfasurarii activitatii, schimbarea aspectului de curatenie si
ingrijire a spatiilor comune din interiorul imobilului si din perimetrul
acestuia fiind vizibile si de necontestat.
Bineinteles ca exista loc si de mai bine, si cu sprijinul si
atitudinea corecta a membrilor asociatiei, angajata asociatiei putand sa
asigure climatul optim in ceea ce priveste ordinea si curatenia in condominium.
Relatia cu autoritatile publice locale
Comitetul Executiv a actionat in scopul realizarii intereselor
asociatiei construind o relatie de parteneriat si buna colaborare cu acestea.
Astfel, prin colaborarea cu serviciile specializate din cadrul Primariei
Municipiului Galati au fost posibile realizarea unor obiective importante ale
asociatiei cat si actiuni preliminare de implementare a unor programe
desfasurate de Primaria Municipiului:
·
prin eforturile personale ale membrilor conducerii executive si
prin petrecerea unui timp substantial la unele servicii si departamente din
Primarie implicate, s-a obtinut aprobarea facilitatilor fiscale pentru lucrarea
de hidroizolatie efectuata la terasa blocului;
·
igienizarea spatiilor din perimetrul imobilului apartinand
domeniului public;
·
este in curs de solutionare solicitarea asociatiei noastre privind
intrarea in posesia Cartii Tehnice a imobilului urmand solicitarea unui proiect
in vederea studiului de fezabilitate pentru a sti exact motivul aproprierii
dintre scarile 1 si 2
·
in vederea decongestionarii parcarilor pe trotuar in dreptul
scarii 3 datorita nerespectarii, de catre unii membrii sau locatari ai
asociatiei, a semnificatiei trotuarului, Serviciul Circulatie pe Drumurile
Publice din cadrul Politiei Locale a inclus in planul de patrulare
aceasta zona in vederea constatarii si sanctionarii nerespectarii prevederilor
legale privind circulatia pe drumurile publice.
Relatia cu furnizorii
·
APATERM – fost furnizor la care s-a acumulat din cauza proastei
genstionari a vechii conduceri datorii
colosale, si zeci
de procese solutionate cu executari
silite, prin aplicarea riguroasa a sistemului de penalizare aplicat, a
contractelor de mediere incheiate si a unei bune comunicari in anul 2015 au fost realizate venituri in
cuantum de aproximativ 33074 lei net, bani ce au diminuat din valoarea debitului si al majorarilor
restate;
·
ENGIE – singura problema solicitata de catre acest furnizor a
ramas momentan nenerezolvata din cauza orgoliilor proprietarilor care in spatiile comune unde este gazduit contorul
comun si-au depozitat bunuri personale,
acest lucru fiind interzis atat de regulamentul furnizorului cat si de legea
230/2007
·
ELECTRICA – nu sunt probleme
·
CALORGAL – avand in vedere ca numai la scara 2 se mai furnizeaza
agent termic situatia este sub control in ceea ce priveste furnizarea, calculul
si plata, singura problema intampinandu-se la respectarea legilatiei de catre
unii proprietari care sunt debransati de la en termica centralizata si vor sa
se sustraga de la plata cheltuielilor pe cotă
parte din proprietatea comuna.
Relatia cu prestatorii de servicii
·
FICMAN SRL – avand in vedere ca
asociatia colaboreaza din anul 2005 cu aceasta firma incercam sa pastram un
climat armonios pentru o buna colaborare, nu trebuie sa uitam ca utilajele au
uzura , ca personalul angajat uneori este chemat de multe ori din cauza
neexploatarii corecte a ascensoarelor
Membri Comitetului Executiv, prin
actiunile si deciziile luate nu au facut decat sa creasca valoarea proprietatii
dmv si sa aduca beneficii directe membrilor asociatiei prin faptul ca:
1.
urmare a inlocuirii integrale a conductei de apa rece din subsolul
scarii 3, randamentul noii instalatii aducand
reducerea pierderilor consumului
de apa rece;
2.
in urma colaborarii cu instalator la sistemul de canalizare prin efectuarea
lucrarilor de curatare, desfundare si spalare a coloanelor de canalizare ale
intregului imobil s-a stopat o
problema extrem de neplacuta a imobilului, si anume inundarea frecventa a
subsolului cu dejectii, evitand pentru o buna perioada de timp de acum inainte
costuri suplimentare de inlocuire acestei parti de instalatie;
3.
urmare a reviziilor generale a ascensoarelor de la scarile 1 si 2
s-a tinut cont si de modernizarea pe cat posibil a acestora, deoarece se stie
ca la momentul instalarii erau uzate si in decursul anilor nu sa intervenit
decat strict si minimal;
4.
urmare a inlocuirii integrale
la scara 2 a corpurilor de iluminat vechi cu corpuri de iluminat cu
sensor de miscare, s-a creat o imagine de imobil ingrijit iar costurile la en
electrica pe casa scarii s-au micsorat;
5.
urmare a inlocuirii cutiilor postale la scara 2, s-a redat un
aspect ingrijit a spatiului comun (casa scarii);
6.
urmare a efectuarii hidroizolatiei terasei blocului si obtinerea
deducerii fiscale acordate de Primaria Municipiului Galati.
Consideram ca toate aceste realizarii sunt un model de urmat
pentru oricine va dori in continuare sa contribuie la modernizarea imobilului
si sa conduca destinele asociatiei, deoarece stadiul actual, dupa 1 an de
mandat este la alt nivel fata de ceea ce s-a preluat in octombrie 2014.
Este de precizat faptul ca orice
critica adusa conducerii executive sau administratorului imobilului a fost
tratata cu toata atentia, incercand in tot acest timp sa solutionam toate
aspectele care au fost in defavoarea membrilor nostri sau care au creat un
disconfort temporar.
Speram ca deciziile dumneavostra, in
sedinta Adunarii Generale, sa fie in concordanta cu planurile si masurile pe
care dorim a fi implementate in cursul anului 2016.
**********************
HOTARAREA
ADUNARII GENERALE A ASOCIATIEI DE PROPRIETARI nr.552
Adoptata la
data de 14.03.2016
Art. 1
- Se
aproba ”Descarcarea de gestiune a administratorului imobilului si
a Comitetului Executiv
al asociatiei de proprietari
pentru exercitiul bugetar al anului 2015”.
Art. 2
- Se
aproba ”Planul de masuri pentru anul 2016”, in forma elaborata
si prezentata de Comitetul
Executiv al asociatiei,
suplimentat si completat prin propuneri in sedinta AG.
Art. 3
- Se
aproba ”Bugetul de Venituri si Cheltuieli pentru anul 2016”,
in forma elaborata si
prezentata de Comitetul
Executiv al asociatiei.
Art. 4
- Se
aproba ”Planul de masuri pentru anul 2016”, in forma elaborata
si prezentata de Comitetul
Executiv al asociatiei,
suplimentat si completat prin propuneri in sedinta AG.
Art.5
- Se
aproba reportarea in Fondul de reparatii a scarii 3 pentru anul 2016, a
veniturilor asociatiei
realizate prin incasarea
fondului special (chirie ASP) de la scarile 1 si 2.
Art. 6
- Se
aproba esalonarea colectarii Fondului de reparatii pentru anul 2016 pe o
perioada de 12 luni
sau pana la colectarea sumei
propuse pe fiecare scara 1000 lei.
Art. 7
- Se
aproba mentinerea nivelului salarial al angajatului asociatiei, respectiv administrator
si
ingrijitorul de imobile, la
salariile anterioare.
Art. 8
- Se
aproba remuneratia presedintelui asociatiei, in suma de 375 lei/net/luna.
Art. 9
- Se
aproba remuneratia cenzorului asociatiei, in suma de 200 lei/net/luna.
Art. 10
- Se
aproba componenta Comitetului Executiv al Asociatiei de Proprietari nr.552,
pentru un mandat de doi ani, avand urmatorii membrii:
· Dna Talaba Iulia
·
Dl Radu Petrica
·
Dl Tazlaoanu Mihai
·
Dl. Bratu Sergiu
Art. 11
- Ramane in functia de presedinte al
Comitetului Executiv si presedinte al asociatiei prin efectul
legii, dna. Vasiliu Maria.
Art. 12
- Se aproba pastrarea cotei de penalizare de 0,1% aferenta intarzierilor la cotele de intretinere iar la proprietarii cu debit peste 1000 lei cota de penalizare de 0,2%
Art. 14
Se
aproba declansarea procedurii de informare si solicitare, in forma scrisa pe baza
de tabel nominal in baza art.25, alin. 3 din Legea
nr.230/2007, a acordului sau dezacordului membrilor asociatiei, in ceea ce
priveste necesitatea impunerii sau neimpunerii unei taxe de folosinta (in forma contractului de inchiriere sau de
folosinta) pentru membrii asociatiei care folosesc spatii commune de la
subsolul imobilului, astfel Comitetul Executiv avand baza legala pentru a
actiona in conformitate cu prevederile art.17, alin. 1 lit. d) si art.23 din HG
1588/2007.
********************************
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu