8 octombrie 2014

LEGISLATIA MUNCII » Protectia muncii » Servicii de SSM pentru angajatii unei asociatii de proprietari.

Analizam in randurile urmatoare aspectele esentiale cu privire la obligatia angajatorului de a asigura servicii de securitate si sanatate in munca, protectia si stingerea incendiilor, medicina muncii pentru angajatii unei asociatii de proprietari.
Dupa cum bine stim, apararea impotriva incendiilor constituie o activitate de interes public, national, cu caracter permanent, la care sunt obligate sa participe, in conditiile prezentei legi, autoritatile administratiei publice centrale si locale, precum si toate persoanele fizice si juridice aflate pe teritoriul Romaniei

Asociatia de proprietari este persoana juridica si trebuie sa desfasoare activitati de aparare impotriva incendiilor.
Nu uitam faptul ca prin lucrator se intelege persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice, iar prin angajator se intelege persoana fizica sau juridica ce se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv si care are responsabilitatea intreprinderii si/sau unitatii.
Asadar, avand si calitatea de angajator, atunci in aceasta calitate apreciez ca asociatia de proprietari are toate obligatiile pe care le are orice alt angajator fata de salariatii sai,
Persoanele juridice si fizice pot fi autorizate in conditiile legii sa presteze activitati specifice in domeniu.

Stimate angajator,
Art.10 alin.(1) din Legea nr. 319/2006 va obliga sa luati “toate masurile necesare pentru acordarea primului ajutor”, ceea ce inseamna, evident, ca trebuie sa aveti permanent in firma si o trusa sanitara de prim-ajutor, omologata si perfect functionala.
Iar art.39 alin.(6) din aceeasi lege precizeaza ca incalcarea respectivei dispozitii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 6.000 de lei.
Inspectorii ITM cunosc foarte bine aceasta obligatie si sunt foarte stricti in privinta ei. Pe buna dreptate, de altfel.
E suficient sa va ganditi cum ar fi ca in firma dvs. sa se produca un accident de munca si dvs. sa nu aveti trusa de prim ajutor. Circumstantele ar fi foarte agravante si ati risca sa ajungeti direct in fata instantei, unde niciun judecator nu v-ar ierta neglijenta.

Referitor la asigurarea conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu