8 februarie 2016

Cum se repartizează cheltuielile privind ascensorul? Cine poate fi scutit, de la ce poate fi scutit şi în ce condiţii?

Cheltuielile privind ascensorul sunt de două categorii: 
1.cheltuielile pentru energia electrică privind funcționarea ascensorului și
2.cheltuielile pentru întreținerea și reparațiile ascensorului. 
1. Cheltuielile privind energia electrica aferenta functionarii ascensorului se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc in mod curent in imobil. Prin hotărâre a adunării generale, pot fi exceptate de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrică pentru funcţionarea ascensorului/ascensoarelor persoanele care locuiesc în apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, precum şi la etajul 1 din clădirile fără mezanin. De asemenea, în cazul clădirilor care au amplasate la etajele superioare băi, spălătorii, uscătorii, prin hotărâre a adunării generale, persoanele care locuiesc în apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, precum şi la etajul 1 din clădirile fără mezanin pot să fie exceptate de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrică pentru funcţionarea ascensorului/ascensoarelor, în baza unor angajamente personale, date în scris către asociaţia de proprietari de către persoanele care nu folosesc spaţiile de la etajele superioare. 
2. Cheltuielile pentru întreţinerea şi reparaţiile ascensorului sunt repartizate tuturor proprietarilor, proporţional cu cota-parte indiviză de proprietate din proprietatea comună a fiecărui proprietar, astfel cum este înscrisă în acordul de asociere al asociaţiei de proprietari ( în funcţie de suprafaţa utilă a apartamentului). Conform prevederilor legale, întreţinerea lunară a ascensorului este obligatorie indiferent dacă ascensorul este utilizat sau nu. Nici un proprietar nu poate fi scutit de la plata cheltuielilor cu întreţinerea şi reparaţiile ascensorului pentru că acestea reprezintă obligaţii ale proprietarilor faţă de proprietatea comună asupra ascensorului aparţinând tuturor proprietarilor conform actelor de proprietate şi documentelor asociaţiei de poprietari.


Un comentariu:

  1. Solicitare către "Asociatia de proprietari Bloc D2"

    Subsemnata Beliu Ana Elisabeta, locatară a Blocului D2, scara 1, etaj 6, apartament 19, solicit prin prezenta publicarea următoarelor informaţii pe care le consider de interes pentru toţi locatarii:
    1. Prezentarea proiectului de reparaţie a liftului din bloc D2, scara 1;
    2. Prezentarea comisiei sau a persoanelor care au decis începerea lucrărilor de revizie a liftului din bloc D2, scara 1;
    3. Prezentarea firmei care a fost contractată şi a criteriilor de selecţie a acesteia;
    4. Prezentarea detaliată a costurilor pe întreaga lucrare pentru liftului din bloc D2, scara 1 (cost planşeu, cost oglindă, cost uşi, cost panou exterior, cost panou interior etc.)
    5. Prezentarea detaliată a împărţirii cheltuielilor per apartament;
    6. Prezentarea garanţiei oferite de firma care a efectuat revizia liftului din bloc D2, scara 1 - pentru lucrarea efectuată;
    7. Prezentarea tarifelor de întreţinere şi reparaţii percepute de firma care se va ocupa de mentenanţa liftului din bloc D2, scara 1.

    Nu în ultimul rând, aş vrea să semnalez faptul că astăzi, 15.02.2016, după încheierea lucrărilor de "revizie", liftul Blocului D2, scara 1, era blocat la etajul 3, pentru că uşa nu se închide cum trebuie. De asemenea, de mai bine de un an, liftul rămâne blocat la etajul 6 din acelaşi motiv, pentru că uşa nu se închide. Iar în cursul zilei de 14.02.2016 liftul a fost defect pe durata întregii zile.

    Solicit prin prezenta înregistrarea cererii mele la "Asociatia de proprietari Bloc D2" şi stabilirea unui termen-limită de soluţionare a cererii, prin remiterea unui răspuns cu caracter oficial, semnat de către "Asociatia de proprietari Bloc D2".

    Mulţumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere